fredag 6. april 2012

Resultatet av en snartur innom Sotra Hagesenter

Ja nå har jeg endelig opprettet min egen hageblogg, og så får vi se hvordan det går. Spennende blir det i hvertfall for meg :-). Jeg begynner med å presentere mine første planteinnkjøp i april. Det betyr ikke at det er det første plantekjøpet i år, nei langt er i fra, for det begynte jeg allerede med i januar. Og det blir heller ikke det siste plantekjøpet i år, nei.

Bildet viser hva som ble resultatet av handleturen.
Imperata cylindrica "Red Baron",  Echinacea purpurea "Green Jewel", Artemisia arborescens "Powis Castle",
Aquilegia x cultorum "Black Barlow", Anemone multifida "Rubra", Panicum virgatum "Shenandoah",
Iris histrioides "Katharine Hodgkin", 2 stk. Anemone coronaria "Mona Lisa" 

Så er det bare å finne de rette stedene å plante dem. A. c. "Mona Lisa" er ikke vinterherdige, så de må jeg huske å ta inn til vinteren.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar