søndag 21. september 2014

En vakker dag i mai i Marit sin hage

Endelig var det tid for hagetreff sammen med hagevenner. Denne gangen skulle vi besøke Marit sin hage. Jeg gledet meg veldig til å treffe både nye og "gamle" hagevenner, samt å få se Marit sin hage som jeg hadde hørt så mye positiv omtale om. Det var en fantastisk dag med sol og deilig temperatur. Jeg hadde gjort klart en del potter med bytteplanter, og var heldig som fikk sitte på med en hagevenn.

Vanligvis har det ikke vært så mange på hagetreffene som jeg har vært på, gjerne bare 5-6 stk. Men denne gangen var det langt flere og mange nye å hilse på.

Hagen ligger med flott utsikt mot sjøen som dere ser på bildet nedenfor.

Vakker hage med utsikt mot sjøen

Mannen i huset er fantastisk flink til å mure blomsterbed, og nedenfor ser dere 2 av bedene som bare må beundres.

Flott bed med diverse steinbedsplanter
Et vakkert bed med mange spennende planter

Vertskapet var svært gjestfrie, og bød på både kaffe og noe å bite i. Mange hadde tatt med seg bytteplanter, og jeg kom hjem med flere nye hageskatter som har vært til glede med blomsterprakt i sommer. Slike hagetreff er bare utrolig koselige og inspirerende.

En vakker peon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar