søndag 11. januar 2015

Inspirational Gardens Through the Seasons - en vakker hagebok fra National Trust

Til hver jul "overrasker" jeg meg selv med hagebøker i julegave. Denne gangen fikk jeg to flotte bøker som jeg bestilte fra www.adlibris.com. Denne nettbokhandleren har et meget stort utvalg av hagebøker til en rimelig pris og kjapp levering. Ettersom jeg holder på å montere et drivhus så ønsket jeg meg en praktisk bok om drivhus. Jeg har allerede begge bøkene til Claus Dalby som er stappfull av flotte bilder av forskjellige drivhus, men jeg synes ikke at de inneholder så mye praktisk informasjon. Derfor bestilte jeg meg "Det frodige drivhuset" av Inger Palmstierna. Den er full av informasjon om valg av drivhus, reisverk, fundament, innredning, belysning og bruk av drivhuset hele året. Jeg er meget godt fornøyd med den.

I tillegg bestilte jeg en bok for bare fornøyelsen sin skyld, nemlig "Inspirational Gardens Through the Seasons" utgitt av National Trust i England. Jeg har allerede vært og besøkt flere av National Trust sine hager (se tidligere innlegg på bloggen min), og jeg har også flere bøker om disse hagene. Denne nye boken utgitt i 2014 tar oss med til mange hager og viser oss vakre og inspirerende bilder fra alle årstider. Kan virkelig anbefales.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar