lørdag 30. januar 2016

Vinterstid er såtid for stauder, busker og trær

Jeg er sikkert ikke alene om å glede meg til ny hagesesong. Jeg gleder meg til det spirer og gror, og til  at hagenettbutikker og hagesentre bugner av fristende planter.

Denne vinteren har jeg utnyttet så godt jeg har kunnet. Vinteren har gått med til å  beskjære og klippe busker og trær, rake alle stier og anlegge store komposthauger. Dette er en utrolig kjekk jobb. For det første er det god mosjon, og for det andre så er det lettere å se alle strukturene i hagen og derfor lettere å legge planer for hagen. For det tredje er det god avkobling.

Jeg har selvsagt også bestilt noen frø fra Plant World Seeds, og mange potter med frø er satt ut til stratifisering. Her er et lite utvalg av frøene som er bestilt og sådd.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar