tirsdag 25. desember 2012

Julekos med frøsamlingen min

Det er mye en hageentusiast kan gjøre midt på vinteren, så det er ingen grunn til å fortvile selvom det meste av hagen ser litt trist ut for øyeblikket. Hittil i juleferien har jeg blant annet laget meg en alfabetisk oversikt over alle frøene mine, og disse har jeg lagt ut øverst i bloggen min. Flere ganger i året er jeg med på omreisende frøbokser og dessuten bestiller jeg en god del frø på nettet, så etterhvert har frøsamlingen blitt ganske stor. Frø fra Helleborus og Pulsatilla vil det være få av på listen min fordi disse sår jeg stort sett med en gang jeg mottar dem. Jeg har også hatt en skikkelig opprydning i frøboksen, og sortert alle frøene alfabetisk med skillekort. Jeg er skikkelig fornøyd med meg selv nå :-)

Nå i desember har jeg bestilt følgende frø fra Plant World Seeds i England:
CLEMATIS ADDISONII
CLEMATIS COACTILIS 
HELLEBORUS DOUBLE GREEN
POTENTILLA MIXED
PRIMULA APOCLITA
PRIMULA AURICULA MIXED
PRIMULA CERNUA 
PRIMULA HEUCHERIFOLIA
PRIMULA KISOANA
PRIMULA MAXIMOWICZII
PRIMULA OBTUSIFOLIA
PULSATILLA PRATENSIS NIGRICANS
VIOLA JOOI 

Tidligere har jeg bestilt det meste som de har av Helleborusfrø, så nå for tiden består bestillingslistene stort sett av Primulafrø. De har fått et fantastisk godt utvalg av Primulafrø. Alle frøposene som de leverer har flotte bilder og god beskrivelse av hvordan frøene skal behandles. Jeg kan anbefale firmaet på det sterkeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar