lørdag 20. juli 2013

Hageferie i England sommeren 2013, del 2

Den første delen av ferien vår tilbrakte vi i Cotswolds-området, vest for London. Jeg hadde lest en del om dette området på forhånd, og hadde latt meg fasinere av bilder av vakre hager og koselige hus bygget i gul/brun stein, så dette ville jeg gjerne oppleve med egne øyne.

Etter at vi hadde besøkt Hidcote Manor Garden som jeg skrev om i del 1 så tok vi oss en liten tur til den lille byen Chipping Campden som ligger en liten kjøretur unna. Byen består hovedsakelig en en hovedgate, og kan kanskje virke litt dyster på en regnfull dag. Men i det fine været var det veldig sjarmerende med steinhusene som lå på begge sider av hovedgaten. Vi spaserte litt rundt, og tok selvsagt noen bilder. Her ser dere noen bilder fra selve byen, og fra noen av sidegatene i området.

Frodig og grønt ut mot gaten

Fargerikt langs fortauet
Så flott!



Vakkert og frodig oppetter husveggen

Sjarmerende mur langs veien
Har dere sett større tistel :-)
Koselig med blomster langs veien

Her ser dere noen bilder sentralt i Chipping Campden. Jeg ville kanskje ikke anbefale å reise dit en regnfull dag, men i sol og oppholdsvær var den lille byen absolutt sjarmerende.

Fra den andre siden av hovedgaten
Fra den ene siden av hovedgaten

























Takløk-hest midt i byen
The Market Hall bygget på 1700-tallet

Vakre St. James Church ombygget i perioden 1490 til 1700-tallet
i Chipping Campden
En fasinerende og spennende kirkegård ved St. James Church

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar