lørdag 8. september 2012

Hageforumtreffet 24. - 26. aug., del 2. I Gørils hage.


Det spennende programmet for Hageforumtreffet startet kl. 15.00. Da skulle hageentusiastene treffes ved resepsjonen på hotellet hvor vi bodde. Som seg hør og bør ble det en "hilse på"-runde. Det var artig å se ansiktene bak alle nick-navnene på forumet. Da alle som vi ventet på var ankommet ble vi fordelt i diverse biler, og turen gikk til Gørils nydelige hage. Her var det en flott velholdt gressplen, flotte rododendroner, vakre klematiser, ryddige grusganger og mye mer. Etter å ha sett Gørils blå prydgress Festuca glauca, fant jeg ut at jeg må stelle mye bedre med mine egne blå prydgress slik at de blir like fine som på bildet til høyre her.




Utover ettermiddagen og kvelden fikk vi servert deilig suppe og iskake. Vi hadde også planteauksjon og jeg fikk med meg hjem to geraniumer, blant annet G. phaeum Variegatum som jeg hadde ønsket meg, samt noen småplanter og frø fra byttebordet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar