lørdag 1. september 2012

Tre flotte Rodgersiaer

R. podophylla, R. aesculifolia
og R. 
pinnata   


Etter Hageforumtreffet sist helg fikk jeg et akutt behov for nye potter til ompotting. Jeg ringte til Hageland på Fantoft og de hadde heldigvis noen få 10 pakninger 11*11 cm potter igjen. Så på torsdag gikk turen til Hageland for å hente pottene, og når jeg først var der så måtte jeg selvsagt se hva de hadde igjen på salg av stauder. Det gikk som det måtte, og tre forskjellige Rodgersiaer til 50% ble med meg hjem. Men de stod jo på ønskelisten min, og etter å ha sett de flotte Rodgersiaene i Gørils hage så var jeg ikke i tvil. Fra før av har jeg den flotte Rodgersia pinnata Chocolate Wing. Det jeg liker så godt med disse plantene er bronsefargen og teksturen i bladene. De er også fine som solitære planter eller bakgrunnsplanter.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar