søndag 9. september 2012

Hageforumtreffet 24. - 26. aug., del 3. Hagemarked på Gillund gård


Lørdag kl. 10.00 var vi klare for hagemarked på Gillund gård. Vi parkerte på en åker i nærheten av markedet. Synet som møtte oss var imponerende. Det var bod etter bod med planteselgere på en stor åpen plass. Det var vanskelig å vite hvor man skulle begynne å kikke etter sikleplanter, så det var bare å hoppe i det, og ta for seg en bod av gangen. Men plutselig fikk jeg øye på Geir Moen sin bod, og da skiftet jeg raskt retning for her visste jeg at det var diverse planter på ønskelisten å finne.

Etter hvert som dagen skred fram ble det x antall vellfylte papirposer med planter, og jeg gliste bare bredere og bredere. Solen skinte og alt var bare fryd og gammen. Jeg fikk kjøpt meg en ny bok "Peter Korns Trädgård" og var med på foredraget av Olav Storli om "Planting i potter og kar". På billetten fulgte det med en stor elgburger, vafler og kaffe. Bildene her ble tatt på slutten av dagen etter at de fleste var forlatt markedet. Tidligere på dagen vrimlet det av folk her.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar